tisdag 20 december 2011

Kill you´re text-darling

Jag skriver, och skriver, och sållar.
Det är Kill you´re text-darling.
Jag har svårt att lita på att jag gör rätt. Känns som att jag har terapeutiska samtal med alla jag möter om skrivprocesser.

Har kartlagt när jag skriver som mest effektivt och det har visat sig vara vid fem på morgonen. Då är jag för trött för att vara självkrititsk. Så jag skriver några timmar på morgonen och sen redigerar jag och skriver om några timmar på eftermiddagen.
Varje dag, sju dagar i veckan. Jag har svårt att skriva aktivt åtta timmar om dagen. Det blir bättre om jag håller jämnt antal timmar varje dag istället.
I fredags slängde jag plånboken i tidningsåtervinningen på gården vid sex på morgonen, fast det insåg jag inte förrän sex på kvällen. Den låg kvar!

Mitt skrivfokus har inverkan på övrigt liv. Det är rätt gött att vara i skrivbubblan. Fast läskigt och skumt.
Ska ta en rejäl sovmorgon när skrivdelen är klar.

När det kommer till gestaltningsdelen så lutar det åt blankt fotopapper. Jag ser min spegelbild i det blanka som lätt blir flottigt och tummat. Jag vill att vi ser oss i eleverna. Det är inte vi & dom

Inga kommentarer: